Ugyebár elég sok autóiparral kapcsolatos fejlesztés, innovatív ötlet, üzleti innováció, üzletfejlesztés jelenik meg blogomban - ma hajnalban a szokásos bejegyzések készítésekor csaptam volna a homlokomra, ha szokásom lenne hajnalban a homlokomat csapdosni. (Bocsánat, gondolatban jobbnak tűnt a felvezetés, de már nem törlöm ki - így jártunk...).
Szóval eszembe sem jutott, hogy nem csak autót lehet felszerelni elektromos meghajtással - egész ma reggelig... Ezért lehet, hogy a később olvasható hírecske hatására az autóipari innovációs sorozatot át kell keresztelnem járműiparira - ellenvélemény?
No, meg írtam már a Tesláról is (mindig Sch.G. jut eszembe, aki nagy Tesla rajongó :-), egyébként szintén üzletfejlesztésben tolja) - ők ugye a Toyotával barkácsolnak, barkácsolgatnak e-autót.
Hát így valahogy. Jöjjék a hír:
"Elektromos superbike-ot tessék!
A Tesla új fejezetet nyitott az amerikai autógyártásban azzal, hogy erős túljegyzéssel került a tőzsdére, és nem csak a kivagyiság, hanem a technológiai invesztícióba vetett hit is vásároltatta a részvényeit. Paralell történet: itt a Roehr, a világ leggyorsabb elektromotorjának sorozatgyártója.
Még azt is könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy akár egy évtized múlva is olyan autó és motorgyártó neveket fogunk teljes hétköznapisággal emlegetni a mindennapokban, melyekről ma még alig tudunk valamit. Ha egyáltalán. És ebben az autóknál magának utat törő Tesla mellett - a kétkertekűek világában - a Roehr igencsak az esélyes. Olyannyira, hogy a Yamaha, Suzuki, Honda, japán szupertriót, melyektől a világ motorgyártásának elitjeként a legtöbb invesztíciót várnánk a hibrid vagy pusztán elektromos hajtás terén, szóba sem kerülnek mellette.
A Roehr ugyanis már most elkészítette a világ leggyorsabb elektromos motorját, mi több, a koncepciós fázison jócskán túllépve, a sorozatgyátási fázis közelében jár. Az innovatív motorgyártó ráadásul egyből három új modellt is bemutatott az elegánsan csak eRoerh névvel illetett sorból. A három modell közül a legizmosabb az eSuperbike, melynek páncélzata alatt két erőteljes motor is helyet kapott, melyek összesen 96 lóerőt biztosítanak a járműnek. Ami így lényegében hang nélkül képes akár 240 km/óra végsebességig gyorsulni. A két másik modell, az eSupersport és az RR ugyan csupán kistestvérek, de azért 160-as sebességre ezek is képesek. A beárazott villanymotorok ára egyelőre az egyedi modellekhez húz inkáébb, az eSuperbike 27,595, az eSupersport 16.995 dolláros indulóáron jelent meg a piacon. Rövid idővel azonban méltó partnere lehet a Teslának."
/Innejt: kisi kisté business - engedelmükkel az inveszciciót :-) kijavítottam a többi helyesírási hibával egyetemben - és még egy: ezen már a Világgazdaság kapcsán hörögtem: ezek az újságok hogy engedhetik meg, hogy elütéssel, helyesírási hibával jöjjön ki cikkük?/