Na ja...
A közelmúltban lezajlott Dokumentumkezelési és Iratkezelési Konferencia kapcsán (most a "másik" oldalon állva) azt szűrtem le, hogy hiába sulykolják a tankönyvek, illetve folyóiratok a tevékenység fontosságát és szükségességét - a marketing számos helyen még mindig rengeteg nehézséggel küzd.
Két igazán fontos tanulság (legalább is nekem):
- sokszor még mindig a napi értékesítés a legfontosabb és ez ellene hat a felhasználókkal (potenciális felhasználókkal, ügyfelekkel) történő hosszútávú bizalmi kapcsolatok ("nem akar rögtön rámsózni valamit...") kialakításának, amelynek az alapja a megbízható információforrás (tanácsadó) szerepkör,
- előfordul, hogy a napi értékesítésen túli tevékenységek kevés (kevesebb) erőforrást kapnak a szükségesnél (utolsó pillanatra elkészülő anyagok stb.).
Ez persze érthető, hiszen az eredményességet személyesen és cégszinten is ezen keresztül mérik és jól meg kell indokolni a vezetés felé, ha valami nem áll direkt kapcsolatban az eladással, kereskedelemmel - különösen, ha nagy a szervezet, vagy külföldi head office irányít, beleszól a helyi ügyekbe.
Ez az igazi művészet: összehangolni a rövid- és közép/hosszútávú tevékenységeket!