Itt a tavasz, süt a nap, csicseregnek a madarak, szaporodnak a bejegyzések az üzleti innováció blogon. Nagy hirtelenjében annyi mondanivalóm támadt, alig tudom prezentálni a gondolataimat.
Nu.
Lássuk azt, akinek sikerül.
Ha csak a verseny, versenyelőny szempontjából elemezzük Damjanovich Nebojsa úr online marketinggel kapcsolatos tevékenységét (coaching, tanácsadás, képzések) >>>, a következők állapíthatóak meg:
1. az online marketinggel foglalkozó magánszemélyek, cégek száma a piacon nő, mint eső után a gomba,
2. Damjanovich úr ezen a zsúfolt piacon több módon igyekezett versenyelőnyt szerezni, szemmel láthatóan sikeresen:
- elindította Magyarország első online marketing diplomás képzését, rangot adva tevékenységének >>>,
- szakosodásként ráépítette a keresőmarketing specialista oktatást >>> ("hej, ha én is köztetek lehetnék, szép magyar vitézek, aranyos leventék..."),
- ami miatt igazából szerettem volna felhozni Nebojsát, mint jó üzletfejlesztési példát az nem más, mint a szakmai felelősségbiztosítása - ez is olyan versenyelőnyt jelent, amellyel más jelenleg nem nagyon rendelkezik a piacon (legalábbis tudomásom szerint).
Ügyes.
És lássuk azt, akinek nem sikerül.
A cég képviselője a minap hívott fel. Gondot jelent a számára, hogy a marketingre fordított költséget nem konvertálódnak át megfelelő mértékben piaci eredményre, holott ők is ott vannak az oktatásban, képzésben. Rendszeresen részt vesznek rendezvényeken stb. - és valahogy mégsem.
Hogy miben fogható meg a különbség a két piaci aktivitás között üzletfejlesztés szempontjából, a teljesen nyilvánvaló különbségeket túl - még nem tudom.