Amit most leírok az kizárólag az üzletfejlesztői fantázia terméke. Semmiféle módon nem hozható párhuzamba semmiféle valós eseménnyel, pláne nem bizonyítható. Nyomatékosan megkérek minden kedves üzletfejlesztő kollégát, hogy NE próbálja meg saját vállalkozásában alkalmazni!
***
Számos módja létezik az üzlet fejlesztésének, a piacfejlesztésnek.
Lehet például a saját vállalkozásunkat fejleszteni, bevezetni valamilyen üzletfejlesztést vagy innovációval, üzleti innovációval foglalkozni.
De lehet másképp is csinálni.
Van egy ország például, ahol libák is élnek. A libáknak májuk van, a májuk pedig finom. Ennek feldolgozására vállalkozás is alakult, nem is egy.
Szép üzlet a libamáj, mondhatnánk, hogy jó, kis zsíros üzlet. Sokan szeretik a finom, szaftos sült libamájat, vagy a belőle készülő pástétomot. Jó kis pénzek forognak ezen a piacon, kemény hát a verseny. A hízott májat természetes úton ritkán állítják elő a jószágok, ezért némi "rábeszélést" alkalmaznak. Már jó ideje így meg ez.
Egyszer csak felbukkan a "Két láb rossz, négy láb jóóóó" Sógorországbeli állatvédelmi egyesület, hogy fellépjen a libák érdekében - hiszen micsoda brutális módon készül a hízott máj.
A konkurrens (?) vállalkozás pedig a mai napig bukott úgy kétmilliárdot (ha igazak a hírek).
Most már csak az a kérdés, hogy tényleg az állatok iránt érzett olthatalan szeretet vezérelte-e az állatvédőket Sógorországból errefelé, hogy igazságot tegyenek?
Vagy: előfordulhat-e, hogy valaki "felbiztatta" őket - esetleg csak tippet adott, hogy merre menjenek és mivel foglalkozzanak?