Mielőtt nekimegyünk az üzletfejlesztésnek, mint disznó a vályúnak - álljunk meg egy percre (vagy egy félre legalább). Egy kicsit pillantsunk jobbra, egy kicsit balra, oszt amikor felmértük a helyzetet - menjünk tovább...
A hír >>> rámutat az üzletfejlesztés, üzleti innováció néhány fontos vetületére. Ezek:
1. A fogyasztóvédelem növekvő jelentősége.
2. Az innováció, üzleti innováció diffúziójának fontossága.
3. És megint csak a jogi hátter hangsúlyossága.
Tehát az üzletfejlesztés folyamatában hangsúlyosan figyelni kell a fogyasztók érdekeire, illetve egy új termék vagy szolgáltatás bevezetésekor arra, hogy a technológia eléggé elterjedt legyen ahhoz felhasználói odalon, hogy gazdaságos bevezetés tegyen lehetővé. És persze ott van a jogi, szerződéses oldal - erről már ejtettem néhány szót.
Háttér infó:
1. Az elektronikus számla nagyjában-egészében ugyanaz, mint a hagyományos számla – ám nem kinyomtatott, hanem elektronikus (XML) formátumban. (Persze, ki is lehet nyomtatni - ha semmi egyéb nem jut eszünkbe, hogy az esőerdői fáinak pusztításával mi is rúgjunk egyet Föld Anyánkon...)
A kézi aláírás helyett van rajta egy digitális aláírás, a postai bélyegző helyett egy elektronikus stempli (időpecsét).
A nyomtatott számlák tárolása és archíválása eddig is rengeteg gondot jelentett – ezt azonban most felcseréljük egy csomó problémára, amely az elektronkus számla nélkül nem jönnének létre (egyebek mellett a hosszú távú archíválás és az archívum formátumának problémája...). Lásd itt >>>.
2. Egész pongyolán az innováció diffúziója alatt azt a folyamatot érthetjük, amikor a tudás vagy szakismeret az egyik embertől a másikhoz átadásra kerül.