Most, hogy idén ősztől elindul Magyarország első üzletfejlesztési képzése >>>, felmerülhet bárkiben a kérdés:
Mitől üzletfejlesztési egy oktatás?
A válaszom:
A képzés a valós életből ("alulról szerveződve", nem akadémikusan, ex katedra) jött létre. Magyarországon, több, mint 400 vállalat, vállalkozás jelenik meg az interneten üzletfejlesztővel, üzletfejlesztési vezetővel vagy üzletfejlesztési igazgatóval... ez nem lehet véletlen (egy-két üzletfejlesztőnél még elképzelhető, hogy a cégvezető a rokonát be akarta suvasztani valahova - és mivel már volt marketinges, volt értékesítési igazgató - kinevezte, hát üzletfejlesztőnek. De több száz vállalkozás esetén ilyen nincs. Ezek se nem kimondottan marketingesek, se nem kimondottan értékesítők - de kimondottan üzletfejlesztők.)
Tehát alulról, a való világból: egy adott időszak álláshirdetései kerültek elemzésre, hogy mik az elvárások vele szemben és mit kell tudnia egy üzletfejlesztőnek. Ez az elemzés került összegzésre és ennek alapján kerültek kialakításra a képzés tárgyai.
Magyarország első és egyetlen üzletfejlesztési vezető képzése a későbbiekben is igyekszik megőrizni szoros kapcsolatát a gyakorlattal: a Nemzeti Üzletfejlesztési Díj pályázatai (a pályázók hozzájárulása esetén), felhasználásra kerülnek az oktatásban.